Nike slår dem alle

Ifølge Forbes er den amerikanske sportsgigant Nike verdens stærkeste sportsbrand.

Nike slår dem alle
Foto: All Over Press

Der er Nike – og så er der alle de andre…
I hvert fald, hvis man skal tro det ansete amerikanske magasin Forbes, der hvert år vurderer de stærkeste sportsbrand indenfor business.
Her ’prissætter’ magasinet således Nike til hele 26 milliarder dollar – langt mere end nummer to, ESPN, der vurderes til 17 milliarder dollar – og armslængder foran nummer tre, Adidas, der har en værdi på ’sølle’ 6,2 milliarder dollar – eller under en fjerdedel af Nikes værdi.
Nike omsatte i seneste regnskabsår for 28.661 millioner euro – og indkasserede en profit på 3.066 millioner euro…
Regnskabsåret løber fra 1. juni 2014 til 31. maj 2015.

READ: THEY ARE HERE FOR THE PROFIT

Top Ti Brandværdi

Top Ti Brandværdi

Nike 26,0

ESPN 17,0

Adidas 6,2

Under Armour 5,0

Sky Sports 4,6

MLBAM 2,0

YES 1,3

Reebok 0,83

NESN 0,7

UFC 0,46

Milliarder dollar

Kilde: Forbes